זהו המאמר הרביעי בסדרת המאמרים "פורמטים מקובלים בפרסומות טלוויזיוניות":
8) "דמויות דמיוניות": ישנם יתרונות רבים בהצגת דמויות אמיתיות המציגות או עוזרות להציג מוצר מסוים, אך לא כל מוצר חייב לפעול בסביבה המחוברת למציאות. בובה או דמות מאוירת, הן לפעמים פתרונות נכונים עבור מוצרים מסויימים. סוד ההצלחה של הדמויות הפנטסטיות או הדמיוניות, הוא בחיקוי החיים האמיתיים שהן מציגות, הרי יש להן אישיות ודפוסי התנהגות משלהן, הן יכולות להיות סמלי מותג או דוברי מותג, והן יכולות להיות האנשה של המוצר עצמו. שימוש מעניין בדמויות דמיוניות מתרחש כאשר רוצים להציג דמות לוזרית, שנכשלת שוב ושוב בניגוד לאיכות המשובחת של המוצר. צ'רלי הטונה של יצרן שימורי הטונה starkist, מייצג את כל מה שהטונה או המוצר הוא לא. צ'רלי הוא דג שלומיאלי, לוזר, שכל מטרתו בחיים היא להתקבל כמו שאר דגי הטונה לשימורי starkest אבל הוא נדחה, פעם אחר פעם, פרסומת אחר פרסומת. גם זה כלל אפשרי בהצגת דמויות דמיוניות: להגיע אל מי שתופסים את עצמם כלא יוצלחים, אבל לא רוצים שהנצחת מצבם תוצג באמצעות דמויות חיות אמיתיות - זה עלול להיות חזק מדי, מעליב מדי. המצוירים במצבים כאלה במיוחד, הם מוצא נפלא למוצר נפלא.
לחצו לצפייה ב"דמויות דמיוניות" כפורמט פרסומת טלוויזיוניות.
9) "עדות" או "טסטמוניאל": סוגי פרסומת אלה הם ניסיונות לתרגם את העוצמה שבשמועה - לפרסומת טלוויזיונית. אנשים אמיתיים מדווחים על תגובות אמיתיות למוצרים או שירותים קיימים. אם מאמינים להם הם יכולים להיות משכנעים ביותר. זו יכולה להיות דמות אחת המספרת חוויות שונות על שימוש במוצר, זו יכולה להיות סדרת עדויות הבנויה על מוסרי עדות שונים - אפשרות טובה כאשר פונים לקהל מגוון בעל אפיונים שונים. נותני העדות יכולים להופיע כמרואיינים או אפילו כ"קורבנות" של מצלמה נסתרת. מנגד נדרשת כאן זהירות: על נותני העדות להיבחר בקפידה ולהיות עדים אשר אכן השתמשו או משתמשים במוצר, אחרת נפתח פתח למתחרה להפיג את אמינות הפרסומת אפילו באמצעות הליך משפטי, והיו דברים מעולם. במקרים של שימוש בטסטמוניאל (עדות) טוב יהיה אם חלק מהטקסט הנאמר על ידי נותני העדות יסייג את הדברים, פעולה הנתפסת ונשמעת כאמינה ואינטליגנטית. בפרסומת הבאה, המוצגת כאן לשם הדוגמא, נשמעת עדות על הטלפון של חברת Vodafone בערבית, אך לא צריך להבין כל מלה כדי להבין את המסר:
לחצו לצפייה בפרסומת "טסטימוניאל"
לאלו מכם שלא קראו את שלושת המאמרים הראשונים בסדרת "פורמטים מקובלים בפרסומות טלוויזיוניות", מומלץ לפחות לרפרף עליהם כדי להבין מה "קרה" עד כה.
המשך יבוא...
"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" - קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com